Обратно уходить - только с перегрузкой данных.
Нормально работает 9.2 с каталогами. Просто не правильно устанавливается ArcGIS. На сервере же работает. Возможно мешают другие модули или программы. Или не совсем правильно удалился старый ArcGIS. Самый правильный вариант попытаться установить его на чистую операционку.
Вот здесь описано как дерегистрировать все dll, связанные с растрами перед установкой ArcGIS, там же есть утилитка, если она не работает, то можно сделать всё и руками:
http://forums.esri.com/Thread.asp?c=93&f=1740&t=206917#629683
Attached is the RasterReg.exe within the zip file. Close ArcMap and ArcCatalog and try running this executable. If this does not work, try the following:
1. uninstall any Leica (ERDAS) and ArcGIS related products including any plugins or extensions that are present on your system.
2. unregister the dlls (ignore errors if they fail to register or are not present in the directory)
C:\Program Files\Common Files\ESRI\Raster\bin\ntx86\ArcGISDomain.dll
C:\Program Files\Common Files\ESRI\Raster\bin\ntx86\rdoBC.dll
C:\Program Files\Common Files\ESRI\Raster\bin\ntx86\cso.dll
C:\Program Files\Common Files\ESRI\Raster\bin\ntx86\rdo.dll
C:\Program Files\Common Files\ESRI\Raster\bin\ntx86\XFComUtility.dll
C:\Program Files\Leica Geosystems\Shared\bin\ntx86\SxSUtility.dll
*** To unregister a DLL open a DOS window and navigate to the directory where the file is located. Once in the correct directory type "regsvr32 -u DLLNAME" (no quotes) and press , for example regsvr32 -u rdo.dll or regsvr32 -u ArcGISDomain.dll . ***
3. Delete C:\Program Files\Common Files\ESRI\Raster (raster folder, not ESRI folder)
4. Delete registry keys under: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ESRI\Raster and HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\ESRI\Raster
*** To access the registry, go to Start > Run > type in: regedit *****
5. reboot machine and install ArcGIS.